Sabtu, 3 Disember 2016

Faiq @ Kem Tahfiz Muda

السلام عليكم

Selamat Malam semua.

Hari ni nak cerita tentang Faiq @ Kem Tahfiz Muda lagi. Dah masuk hari keenam Faiq dan rakan² di sini.  Masa memang mencemburui. Pejam celik, pejam celik, esok berakhirlah kem seminggu ni.

Sepanjang Faiq mengikuti kem, sempat dua kali ibu berkunjung ke sana. Ala.. bukan jauh mana, tak sampai pun lima minit kalau berkereta. Ibu nak juga tengok apa aktiviti mereka. Katanya ada aktiviti memanah, itu yang buat ibu teruja. Tapi, dua kali ke sana tak dapat tengok juga. Tak pe, Faiq balik nanti boleh dengar dia bercerita.  

Hari keempat, ibu dan ayah sampai masa mereka berkumpul nak mulakan aktiviti. Dari jauh ibu tengok, rasa sayu pulak hati. "Entah apa-apalah ibu ni," cuba memujuk hati sendiri. Mereka ok je, nampak bukan main seronok lagi. Sesama mereka nampak akrab sekali, biarpun baru kenal beberapa hari.

Petang semalam, lagi sekali ibu dan ayah ke sana. Menghantar pakaian kering dan biskut yang Faiq minta. Sedang elok kami tiba, hujan turun selebat²nya. Hanya ayah yang turun dan berjumpa. Ibu hanya sempat mengintai² dari kereta.

madad
Hujan dah mula turun. Ayah je yang masuk. Ibu mengintai² dari sini

Gambar² dari FB MADAD.

Sekian untuk hari ni.
Insya Allah, esok ibu ke sini lagi.
Majlis penutupan pukul 10.00 pagi.
Moga semuanya berjalan lancar dan diberkati.

Jumpa lagi...



1 ulasan:

Terima kasih atas kunjungan dan komen-komen ikhlas daripada anda. Insya-Allah kunjungan anda akan dibalas.

COPYRIGHT 2011 - 2015 © IBU BERBICARA