Ahad, 13 Mei 2012

♥ 5 Roses nan Ayu

Lamanya ibu tak bersiaran. Rindu kepada rakan² semua. Maaf ibu pohon kerana kunjungan rakan-rakan ke sini tak disambut. Maaf juga andai ada sapaan yang belum berbalas. Ibu tak ke mana², masih di sini cuma sepanjang minggu mood dah ke laut.

Sepanjang minggu ibu agak stress. Kecewa sangat dengan keputusan ujian anak-anak didi. Walaupun ada peningkatan berbanding ujian sebelumnya, tapi bagi ibu, peningkatan tu tidak seperti yang ibu harapkan. Sesetengah murid menunjukkan peningkatan yang berterusan. Namun, masih ada yang masihduduk di takuk lama. Bukan ibu tak bersyukur, tapi terlalu kecewa.

Untuk mengubat rasa kecewa, ibu nak buat entry tentang minat ibu yang juga merupakan terapi minda buat ibu. Ibu mohon maaf kerana asyik menghidangkan entry berkaitan pml. Rasanya tak salah kan?? Dah nama pun minat. Lagipun, apa salahnya kita berkongsi minat. Manalah tau, kot-kot berjangkit pulak minat ni..ngee

Kali ni ibu nak berkongsi rasa gembira memiliki cawan berpenutup atau lebih dikenali dengan mug. Mug pertama yang ibu miliki adalah yang bermotif 5 roses.






Sedang menanti pasangan yang bakal tiba.

Sebelum ini ibu tak berminatpun untuk menjadikan set 5 roses sebagai koleksi ibu. Tapi, setelah memiliki mug ini dan menatap sendiri keayuan motif 5 roses, hati dah mula terpikat. Mulalah berangan nak dapatkan teko dan cawannya pulak.

Ps: Ada tak rakan-rakan yang mempunyai teko dan cawan 5 roses ni.. atau mungkin ada tersimpan dalam lemari di kampung? 




4 ulasan:

  1. Hati seorang guru...bertapa kecewanya bila melihat target xkesampaian....murid2 biasa aje, cikgunya yg sedih.....Sabar ye kak Mie, semoga setiap pengorbanan ikhlas kita sntiasa mendapat ganjaran pahala dr Allah swt..dan semoga Allah membuka hati anak2 didik kita utk terus berusaha........

    BalasPadam
  2. sy bab2 pml ni tak arif sgt la kak sbb bkn minat. tgk je blh la. hehe..

    BalasPadam
  3. takde la plak ...brg lama jugak dicari kan...hehe

    BalasPadam
  4. dulu2masa sy kecik byk kt kmpg.tp skang dah tak nampak bayang dah pattern cenggini.hehe..

    BalasPadam

Terima kasih atas kunjungan dan komen-komen ikhlas daripada anda. Insya-Allah kunjungan anda akan dibalas.

COPYRIGHT 2011 - 2015 © IBU BERBICARA