Selasa, 29 Mei 2012

Persiapan Terakhir

Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

 

Minggu ini, minggu yang sibuk bagi ibu dan ayah. Hanya berbaki tiga hari untuk menyiapkan segala keperluan angah yang akan mendaftar di sebuah ipta, 2 Jun nanti. Terpaksa menunggu saat-saat akhir kerana sebelum ni ibu dan ayah agak sibuk (mengalahkan menteri pelajaran.. hehe)

 

Pagi semalam ibu ke sekolah kerana menyelesaikan beberapa urusan yang tak sempat ibu bereskan sebelum cuti. Ayah juga ke sekolah kerana ada kelas tambahan. Jam 2.30 petang, barulah kami sempat menemani angah ke hospital untuk menjalani pemeriksaan kesihatan. Urusan di hospital selesai lebih kurang jam 4.30 petang. 

 

Pagi tadi, ibu ke sekolah lagi kerana ada bengkel Bahasa Melayu untuk murid-murid tahun 6. Program selesai hampir jam 1.00 tengah hari. Jam 2.30 petang, ibu dan ayah sekali lagi menemani angah. Kali ini ke bank pula untuk tunaikan waran WPP (Wang Pendahuluan Pembiayaan) PTPTN. Urusan di bank tak selancar urusan di hospital semalam. Untuk tunaikan waran tu saje, terpaksa menunggu hampir tiga jam.

 

Sebenarnya, dapat waran WPP tu dah seminggu. Ibu dan ayah yang menemani angah ke Majlis Penyerahannya di UiTM Bandar Tun Razak, Jengka pada Sabtu, 19 Mei. 

 

Sebahagian daripada 1,133 penerima WPP bersama pengerusi PTPTN, Datuk Ismail Mohamed Said.  Angah nun di belakang; nampak kepala je..

 

Kononnya, selepas urusan pendaftaran angah selesai, kami akan bercuti-cuti Malaysia. Tapi, punyalah sibuk, sampai lupa nak tempah bilik penginapan. Malam tadi jenuh ibu dan ayah menggoogle dan menelefon homestay, hotel dan chalet, semuanya dah penuh. huhu..

 



1 ulasan:

  1. TAHNIAH angah dan ibu serta ayah...gembira n bahagia melihat kejayaan anak2..ttp kak mie dh rasai saat gembira itu semasa along dulukan...moga angah terus cemerlang....amin...

    BalasPadam

Terima kasih atas kunjungan dan komen-komen ikhlas daripada anda. Insya-Allah kunjungan anda akan dibalas.

COPYRIGHT 2011 - 2015 © IBU BERBICARA