Selasa, 2 Julai 2013

Moga Cemerlang di Negeri Sembilan

Konvensyen Kelab Doktor Muda Peringkat Negeri Pahang 2013 telah berlangsung di Pusat Latihan Teknologi Tinggi (Adtec), Jerantut pada 19 hingga 21 Jun yang lalu. Pada konvensyen kali ini sekolah ibu mewakili daerah Jerantut dalam tujuh daripada lapan acara yang dipertandingkan iaitu tokoh Dr. Muda, inovasi, sketsa, bercerita bahasa Melayu, bercerita bahasa Inggeris, buku informasi dan pameran

Alhamdulillah, SK Temin telah memperoleh kejayaan cemerlang dengan menjadi johan dalam acara pameran dan buku informasi, naib johan dalam pertandingan bercerita bahasa Melayu, bercerita bahasa Inggeris dan sketsa, serta tempat ketiga dalam kategori inovasi. Agak mengecewakan kerana kami gagal dalam kategori tokoh Dr. Muda.

Alhamdulillah, akhirnya penat lelah ibu membantu rakan-rakan melatih tiga orang anak didik dalam kategori buku informasi akhirnya membuahkan hasil. 

Tiga orang Dr. Muda yang bertanding dalam kategori buku informasi iaitu (dari kanan) Alia Syazwina, Nurul Izzati dan Alia Zainina (belakang). Yang di sebelah kiri adalah calon tokoh Dr. Muda iaitu Farah Asyikin.

Buku Informasi  yang dipertandingkan di peringkat daerah dan negeri. Untuk peringkat kebangsaan, sedikit penambahbaikan telah dilakukan.

Booth pameran Dr. Muda SK Temin. Tiga orang Dr. Muda terlibat dalam pameran ini.

Hari ini, seramai enam orang Dr. Muda dari sekolah ibu telahpun berada di Negeri Sembilan untuk meneruskan perjuangan di peringkat kebangsaan. Moga mereka dapat melalui cabaran di peringkat kebangsaan dengan jayanya di samping menimba pengetahuan dan pengalaman.


6 ulasan:

  1. alhamdulillah...tahniah kat diorang nie

    BalasPadam
  2. semoga mereka akan terus mencapai kejayaan...ibu maaf farah baru sampai sini...lama jugak dah tak ke sini...

    BalasPadam
  3. wahhhh... tahniah ya.. ;)

    BalasPadam
  4. hebatnyaaa!!! moga mereka terus berjaya utk peringkat kebangsaan juga.

    BalasPadam
  5. tahniah buat sk temin,bakal doc yg dh menang..terutama skali cikgu kak mi la..tahniah!

    BalasPadam

Terima kasih atas kunjungan dan komen-komen ikhlas daripada anda. Insya-Allah kunjungan anda akan dibalas.

COPYRIGHT 2011 - 2015 © IBU BERBICARA