Sabtu, 16 Jun 2012

Cuci-cuci Dompet @ Pasar Payang

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang


Setelah beberapa hari menyepi, baru hari ini ibu berkesempatan menjengah ke sini. Minggu ni ibu agak sibuk. Inipun baru pulang dari sekolah; ada kelas tambahan untuk murid tahun enam.

Ini cerita basi sebenarnya. Cerita tentang aktiviti semasa bercuti di Terengganu dua minggu lepas. Hari kedua di Kuala Terengganu, ibu bersama dua orang adik cuci-cuci dompet di sini..

Kredit: Google Image

Suasana ketika itu memang sibuk. Maklumlah cuti sekolah. Jadi, yang masuk hanya ibu dan dua orang adik. Kaum bapa bawa anak ke tempat lain. Kalau semua masuk bimbang pulak akan ada adegan jejak kasih.

Tujuan utama ke sini sudah tentu mencari ini.. 


 
Terlalu banyak pilihan. Namun, ibu tak jumpa pilihan hati. Cerewet ibu ni kan, rambang mata pun ye juga. Adik ibu juga yang nampak cukup puas hati dengan pilihannya di sini.Selesai membeli, barulah bapa-bapa datang bersama anak-anak.

Agenda anak-anak dah tentu yang ini..

Membeli cenderamata untuk sepupu dan rakan-rakan.

P/s: Buat rakan-rakan yang terpilih sebagai top komentar tu, maaf banyak-banyak sebab cenderahati belum sempat ibu poskan..


2 ulasan:

  1. itu negeri js tu...muahhhaa2
    **akak mesti best time tengok baju batik kan.js slalu rambang mata nk2 kalau dpt warna yg kita suka..hihi...

    dan js jadi frust time fulus xbrapa nk ada maklumlah kain ni kan mahal...^^

    BalasPadam
  2. kalau ke pasar payang mmg boleh muflis....best jugak kalau jadi kak mie yg agak cerewet tu....hr tu yah shopping kain batik kt Desa murni.....habis dkt RM1000 utk batik sutera je..blm lagi utk brg lain.....rambang mata n beli smpai xhinggat.hu.hu.hu.....

    BalasPadam

Terima kasih atas kunjungan dan komen-komen ikhlas daripada anda. Insya-Allah kunjungan anda akan dibalas.

COPYRIGHT 2011 - 2015 © IBU BERBICARA