Selasa, 27 Mei 2014

Kemeja Putih untuk Faiq

Faiq terpilih mewakili sekolah ke pertandingan koir peringkat negeri Pahang. Bukan main seronok Faiq. Tambahan pula kebanyakan yang terpilih adalah rakan-rakan sekelas termasuk bffnya, Hadif.

Cadangan asal, peserta akan mengenakan kemeja ungu bersama seluar sekolah (biru tua) dan blazer juga biru tua. Ibu berpendapat padanan ungu dan biru tua kurang menyerlah lalu mencadangkan kemeja ungu ditukar dengan putih. Cadangan ibu diterima.

Minggu lepas Faiq dah beritahu ibu tentang pakaian mereka untuk pertandingan tersebut. Ibu tau Faiq risau sebab dia tak punya kemeja putih, yang ada kemeja pengawas berwarna ungu.  Ibu yang agak sibuk masa tu berjanji untuk membeli kemeja putih pada hari Sabtu.

Sabtu ibu sibuk lagi. Jadi, Ahad barulah berkesempatan menerjah pasar raya. Hampa bila tak jumpa yang dicari. Begitu banyak kemeja putih yang dijual di pasar raya dan kedai tak ada satu pun saiz Faiq.

kemeja putih
Akhirnya, terpaksa juga beli satu saiz kurang. Saiz 17 ni masih muat dengan Faiq tapi agak kurang selesa terutama musim panas macam sekarang. Kesian anak ibu.. takpe lah Faiq. Pakaipun sekejap je. 




2 ulasan:

  1. TAHNIAH Faiq dan semoga berjaya...InsyaAllah.

    BalasPadam

Terima kasih atas kunjungan dan komen-komen ikhlas daripada anda. Insya-Allah kunjungan anda akan dibalas.

COPYRIGHT 2011 - 2015 © IBU BERBICARA