Ahad, 13 Julai 2014

Along dan Program 3R

Assalamualaikum dan salam mesra. 
Selamat berhujung minggu buat semua.

Ini cerita basi. Terperap bukan sehari, bukan dua hari tapi dah berminggu². Hari ini baru sempat menyudahkan karangan.


Sebenarnya ini cerita 2 dalam 1. Cerita tentang Along dan aktiviti sekolah ibu. Pada 25 Jun yang lalu, sekolah ibu dipantau untuk Program Sekolah Lestari Anugerah Alam Sekitar (SLAAS) peringkat negeri Pahang. Sempena pemantauan tersebut, pihak Perbadanan Pengurusan Sisa Pepejal dan Pembersihan Awam (PPSPPA) mengadakan pameran dan ceramah untuk warga sekolah.

Pihak PPSPPA menghantar 3 orang wakil untuk mengendalikan pameran dan ceramah tersebut. Dua orang wakil dari PPSPPA Pahang dan seorang lagi dari cawangan Jerantut. Along yang sedang menjalani latihan praktikal di PPSPPA adalah salah seorang daripadanya.




Pameran dan ceramah adalah berkaitan dengan amalan 3R; reuse, reduce, recycle. Pameran diadakan dari pukul 8 hingga 10.30 pagi manakala ceramah diadakan pada pukul 10.30 hingga 1.00 tengah hari.  

 
 
Selepas ceramah, diadakan majlis penyampaian hadiah untuk pemenang bagi program kitar semula bagi bulan Februari hingga Jun 2014. Sekolah ibu telah menyertai program kitar semula ini sejak tahun lepas lagi.

Dua hamper untuk kelas ibu yang diumumkan sebagai pemenang 
bagi bulan Februari dan Mei.

Along menerima cenderamata daripada Guru Penolong Kanan, Puan Rosazimah yang ibu panggi Kak Zie. Kak Zie baru beberapa bulan bertugas di sekolah ibu. Kami pernah bertugas bersama² di sekolah tempat ibu posting dulu. Semasa mengandungkan Along, ibu berpindah ke Johor. Tak sangka pulak Along boleh berjumpa dengan Kak Zie akhirnya.




3 ulasan:

  1. Tahniah k.mie n tahniah along. Kombinasi 2 beranak yg mantap.

    BalasPadam
  2. Manis je anak ibu..mcm ibu dia jgk.

    BalasPadam
  3. Salam ramadhan.

    Jemput join segmen saya. Tarikh tutup 17 Julai 2014. :)

    http://www.mystorymory.com/2014/07/segmen-wow-duit-raya-12-17-julai-2014.html

    BalasPadam

Terima kasih atas kunjungan dan komen-komen ikhlas daripada anda. Insya-Allah kunjungan anda akan dibalas.

COPYRIGHT 2011 - 2015 © IBU BERBICARA