Ahad, 15 April 2012

Seminggupun Berlalu

Pejam celik, pejam celik, hari ni berakhirlah cuti along selama seminggu. Pagi semalam ibu dan ayah hantar along ke stesen bas di Bandar Ikan Patin, Temerloh. Angah dan Ude ikut sekali manakala 2F macam biasa tak nak ikut. Masing-masing nak tinggal kat rumah nenek. 
Ibu tau, sebenarnya Faiq sedih. Almaklum, dia amat rapat dengan along. Seminggu along ada di rumah, seminggu juga dia asyik keluar masuk bilik along. Keraplah terdengar hilai tawa dan jerit-pekik anak-anak ibu dari bilik along. Entah siapa yang usik siapa ibu pun tak pasti. 

Bas ke Kuala Terengganu bertolak pukul 9.15 pagi walaupun mengikut jadual asal pukul 9.00 pagi. Ok lah tu kan, lewat 15 minit je. Waktu along balik ke sini minggu lepas, bas lewat hampir sejam. Sejam jugalah kami menunggu along di stesen bas Temerloh.
Ibu bersama along pada hari pengumuman keputusan UPSR 8 tahun lalu dan pada hari pendaftaran matrikulasi di Kolej Matrikulasi Perak, 2 tahun lepas.

Good luck buat along daripada ibu, ayah dan adik-adik di sini. Sudah pasti ibu dan adik-adik akan merindui oreo cheese cake yang along selalu buat tu. Yang along tinggalkan buat ibu dan adik-adik semalampun dah habis. Ayah tak masuk senarai sebab tak suka makan kek. Ibu pulak memang pantang dengan cheese cake ni *pantang nampak.



2 ulasan:

  1. sejuk perut ibu bila anak dh berjaya kan..skagn nih along smbung study kat mana?

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah, syukur krn kak mie punya anak2 yg cemerlang...Along blajar kt mana skrg nie????

    BalasPadam

Terima kasih atas kunjungan dan komen-komen ikhlas daripada anda. Insya-Allah kunjungan anda akan dibalas.

COPYRIGHT 2011 - 2015 © IBU BERBICARA