Sabtu, 18 Ogos 2012

Jahitan Manik @ Penghujung Ramadhan

Ibu pernah berbicara tentang jahitan manik yang ibu buat di sini dan sini. Itulah antara jahitan manik pertama hasil tangan ibu. Minat dah lama disemai tapi tak sempat bercambah lantaran kesibukan tuan punya diri dengan tugas-tugas hakiki. Boleh ke buat alasan itu lagi? Macam la ibu seorang je yang bekerja.. 

Semalam, setengah hari ibu menyiapkan jahitan manik pada baju seorang rakan. Inilah kali pertama ibu ambil tempahan jahitan manik. Sebelum ini, memang ibu pernah berhajat untuk mengambil tempahan menjahit manik tapi bukanlah dalam masa yang terdekat ini.  Walau bagaimanapun permintaan seorang rakan buat ibu serba salah. Akhirnya, ibu terima dengan syarat buat jahitan yang paling ringkas je.

Jom, ibu kongsikan hasil tangan yang tak seberapa ini.


Masih dengan motif bunga macam yang ibu pernah 
hasilkan sebelum ini atas permintaan tuan baju.

Harap-harap selepas UPSR pada 11-13 Sepetember ni, ibu punya kelapangan untuk menerima tempahan jahitan manik dan jahitan kraftangan yang dah hampir setahun ibu tinggalkan.

Sebenarnya, ada dua kerja yang sedang menanti untuk disiapkan dalam masa yang terdekat ni. Satu set hantaran pertunangan adik bongsu dan satu set lagi berupa hantaran perkahwinan anak saudara. Walaupun amat sibuk ketika ini, tak sampai hati menghampakan harapan kedua-duanya. Moga dipermudahkan segala urusan..

P/s: Harap-harap misi membeli-belah sekejap lagi berjalan lancar. 


1 ulasan:

  1. Assalamu'alaikum Salmi.

    Cantik bunga manik yang Salmi buat itu.

    Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin ya. :)

    BalasPadam

Terima kasih atas kunjungan dan komen-komen ikhlas daripada anda. Insya-Allah kunjungan anda akan dibalas.

COPYRIGHT 2011 - 2015 © IBU BERBICARA