Isnin, 3 Disember 2012

Takwim Persekolahan 2013

Takwim Persekolahan bagi sesi 2013 telahpun dikeluarkan oleh Bahagian pengurusan sekolah harian menerusi portal rasmi Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) di sini. 


PERINCIAN PERSEKOLAHAN MENGIKUT PENGGAL


Nampaknya, ibu bapa bolehlah mula merancang aktiviti berfaedah untuk anak-anak semasa cuti penggal persekolahan 2013 nanti. Bagi yang merancang untuk berkahwin, bolehlah memilih tarikh yang sesuai sekarang. 

Bagi para guru pula, sudah tentu takwim persekolahan ini akan menjadi rujukan bagi merancang pengajaran sepanjang tahun di samping merancang aktiviti kokurikulum.

Jika diteliti betul-betul, nampaknya bilangan hari persekolahan makin bertambah daripada 191 hari pada tahun ini (2012) kepada 205 hari pada tahun hadapan (2013). Ini bermakna, cuti makin pendek.

P/s: 2012 belum berakhir, namun tidak rugi buat perancangan.


4 ulasan:

  1. hehehe..aah la ibu..cuti kita makin sikit tahun depan..hehehee....

    alhamdulilah...ayu dpt jumpa ibu...yg sama2 cikgu sekolh rendah..hehehe..mesti nanti kita boleh share ilmu...tahun depan ayu baru je genap 3 tahun mengajar...hehehe...

    BalasPadam
  2. Insyaallah, kalau ada yg boleh dikongsikan apa salahnya. Kata orang, ilmu ni kena berkongsi kalau tidak takkan berkembang. Ibu baca juga entry-entri Ayu. Ayu memang minat jadi guru ye? Tahniah! Moga menjadi guru yg cemerlang.

    BalasPadam
  3. Cuti2 camni ramai la yg nak mempelai nanti..hi hi..

    BalasPadam
  4. Terima kasih atas perkongsian yer ibu, hehe boleh lisa save simpan ni , almaklumlah masih pelajar sekolah

    BalasPadam

Terima kasih atas kunjungan dan komen-komen ikhlas daripada anda. Insya-Allah kunjungan anda akan dibalas.

COPYRIGHT 2011 - 2015 © IBU BERBICARA